Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
End of Ponykind
#1
Nie pozostaje mi chyba nic jak zapytać w prost... Od niedawna ponownie mam trochę wolnego czasu do zagospodarowania, więc wpadła mi pewna myśl. "Dlaczego by nie spróbować poprowadzić jakiejś krótkiej sesji i zobaczyć jak to wyjdzie..." Tak więc moje pytanie do was jest banalnie proste. Ile osób było by zainteresowanych wzięciem udziału w takiej właśnie sesji RPG?

Oczywiście nie przyjmę każdego kto napisze tylko; "Ja chce." myśląc że to wystarczy. Co do moich wymogów:
- Znajomość oryginału od Kkat, bądź też w ostateczności, znajdowanie się przynajmniej na dwóch ostatnich rozdziałach opowiadania.
- Napisanie karty postaci i przedstawienie mi jej do weryfikacji i zatwierdzenia.
- Na pewno wymogiem będzie wyobraźnia. Mam więc nadzieje że uda mi się przeczytać kilka ciekawych historii związanych z postaciami które będziecie kreować.
... Cóż, sądzę że to by było z grubsza tyle.

Najpewniej postacie do sesji będą oscylowały w granicach; Gryfy, Pegazy, (Możecie sobie wybrać taką rasę, ale one muszą mieć naprawdę mocne plecy w postaci historii za nimi się skrywających.) Kuce ziemne, Jednorożce, Zebry. Jeżeli będziecie chcieli zagrać jakąś inną rasą której nie wymieniłem, a wam się na przykład spodobała, jest niewielka szansa. I ponownie wszystko zależy od historii postaci. Jeśli ją dobrze napiszecie możliwe że przejdzie.

Sesje będę prowadził dla sprawdzenia siebie w tej materii, no i dla zabawy. Tak więc jakieś niewielkie udziwnienia mogą się pojawiać zarówno z waszej jaki mojej strony.

Jeżeli wasza karta nie przejdzie za pierwszym razem, możecie ją poprawić i podesłać do ponownej weryfikacji, bądź też napisać nową jeśli macie taką ochotę. Wzory karty postaci znajdziecie przy już trwającej sesji.

Od tej chwili wszystko zależy już od was.
Odpowiedz
#2
Krótka? Tylko co masz na myśli mówiąc krótką? Rozumiem że zrezygnował byś z większości opisów i czynności na rzecz bardziej dynamicznej rozgrywki? To znaczy, krótkie i zwięzłe opisy czynności podczas walki i brak przeszukiwania zwłok. Przypuśćmy, że od razu po skończonej bitwie napisał byś co drużyna znalazła przy zwłokach. Brak opisów wędrówki (podróż natychmiastowa, z ewentualną pauzą na random encounter’a) Brak opisów podczas targowana się, od razu gotowy wynik co udało nam się utrzeć. I tak dalej i tak dalej tak?

Hmmm...Cóż, taki typ gry też jak najbardziej istnieje i potrafi nieść frajdę. Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli chciałbyś wycisnąć większą szybkość, to i tak może być problem. Podejrzewam, że nie wszyscy ludzie znajdą czas/wenę, aby przynajmniej co 30 min zerkać na stronę i trzaskać kilka zdań jeśli będzie taka potrzeba. Mówiąc zwięźlej tępo obecnej sesji (jest/było) dla mnie bardziej korzystne.

Jeżeli chcesz poprowadzić krótką historię. Czyli przypuśćmy o grupie najemników wysłanej na misję, którzy już są na miejscu i od razu przejdą do sedna sprawy, to musisz podać więcej szczegółów. Tu trzeba by podpasować pod to karty postaci. Wypadało by mieć jakieś powody dlaczego te kuce pracowały by razem.

Poza tym w jakim czasie odbywała by się sesja? Chodzi mi ile czasu minęło bądź minie do czasu wyjścia Pipy ze Stajni.

Ostatnie pytanie: Jaki byłby nacisk ze strony Gma, czyli ciebie, na graczy i ich poprawność. To znaczy, czy starał byś się poprowadzić miarę jak najbardziej ogarniętą i schludną sesję, tym samym ganiając graczy za wszelkie nieprawidłowości. Czy może była by to luźniejsza rozgrywka, z dostępem dla mniej doświadczonych i bólem dupska tylko o te najpoważniejsze błędy(Metagaming...itd.)
Odpowiedz
#3
Szybka sesja jest dobra na spotkanie z ustalonymi wcześniej osobami gdzie liczy się czas a i takowa nie trwa zwykle więcej niż 3 godziny. W warunkach gdy każdy gracz jest rozrzucony po innym zakątku kraju nie jest wykonalna taka operacja.

Komuś może wypaść np. Wizyta u doktora, wyjazd gdzieś albo będzie najzwyklej w świecie zajęty własnymi obowiązkami. Jak Sava napisał ludzie nie mają czasu by co 10-20 minut zaglądać na forum i odpisywać trzy zdania. Przedewszystkim przy sesji w stylu "longplay" jak nasza na forum trzeba się wykazać odrobiną kreatywności, co się chwali.

Krótka sesja to mogła by być jednorazowa przygoda w stylu "Find, destroy and go away" czyli dostajemy się w jakieś miejsce, robimy coś tam a potem rozchodzimy się po świecie uniwersum. Niestety jeśli chce się zrobić coś takiego to stratą czasu dla graczy i GMa było by pisanie CS i fabuły bo była by zakreślona w jedno konkretne wydarzenie co według mnie jest nieopłacalnym przedsięwzięciem.

Jak wydedukował mój przedmówca prawdopodobnie szybkie prowadzenie sesji wiązało by się z rezygnacją z szerszych i rozbudowanych opisów. Mnie osobiście nie zadowoliła by w poście odpowiedź: "Wszedł do baru" już w samym takim momencie jest milion głupot do których możesz się przyczepić i wcisnąć je w dane zdanie (o ile GM udostępni wygląd baru).

I na koniec chcę przeprosić za tą dygresję oraz dodać iż sesja taka jest wykonalna ale wymagała by np. połączenia wszystkich graczy przez Skype albo na tymczasowym hasłowanym kanale TSa, a i tak nie było by to spełnienie twoich oczekiwań. Jeszcze raz przepraszam za odbiegnięcie od tematu ale również zwracam uwagę na to że niektórych założeń twojego planu nie da się zrealizować lub ich osiągnięcie będzie bardzo trudne.

BTW: Podobne sesje prowadzi Babiuch u siebie w domu i w gronie osób zdaje to egzamin. Jak coś mogę kiedyś nagrać lub zapisać przebieg takiej sesji.
[Obrazek: cgnimLq.png]
Odpowiedz
#4
Hmmmm... Byłbym chętny, o ile udostepnisz więcej szczegółów.
Odpowiedz
#5
Cóż... może źle się wyraziłem pisząc "krótka". Był to zabieg prewencyjny z mojej strony. Chciałem sobie dać bufor by nie mówić w prost, że jeżeli po miesiącu czy dwóch (przykładowo oczywiście) stwierdził bym, że się wypaliłem, albo że się nie nadaje do GM'owania i to zamknął bądź jeśli znajdzie się ktoś to przekazał. Mówiąc prościej "krótka" oznacza tylko tyle że nie wiem ile będzie trwała. Natomiast wolałbym ją prowadzić w takiej formie bądź przynajmniej podobnej do tej która już istnieje. Tak więc nikt nie musiał by zaglądać na forum co 5 min... sam bym tego nie chciał.

Oczywiście opisy są ważną częścią tego uniwersum, to one budują klimat i nie mam zamiaru z nich rezygnować.

Co do pytania o czas rozgrywki... Sam nie jestem jeszcze do końca pewien. Poprowadzenie sesji w czasie zanim Littlepip opuściła stajnie wydaję mi się nieco prostsze. Ale poprowadzenie jej po tym jak opuściła stajnie jest możliwe, choć wymagałoby ode mnie niekiedy konsultacji z kimś bardziej ogarniętym w uniwersum.

Co do nacisku, może być różnie, ale wolał bym mieć sesje w miarę ogarniętą z możliwymi naprawdę drobnymi odstępstwami. Jak pisałem to jest też dla zabawy. Będę kładł nacisk na poprawność językową. Fakt Gramar Nazi ze mnie nie będzie, ale będę zwracał uwagę na niektóre błędy. Oczywiście na metagaming będę zwracał szczególną uwagę.
Odpowiedz
#6
Może byś się podzielił jakimiś pomysłami dotyczącymi fabuły takiej sesji?
Miło by było pograć w coś nie będąc GMem, ale zanim będę robił postać, to bym musiał wiedzieć, czego taka sesja będzie dotyczyć. Chociażby jakiś krótki opis czy coś w tym stylu.

Cieszę się bardzo, że ktoś chce coś na forum zrobić i z wielką chęcią się dołączę, no ale, jak wspomniałem, potrzeba chyba trochę więcej informacji.
Matematyka wcale nie jest trudna. Po prostu jesteś debilem.
Odpowiedz
#7
***New Transmission found...***
- Witajcie podróżnicy, mam wielką nadzieje że się wyspaliście. Tak? to bardzo dobrze. Usiądźcie sobie wygodnie i posłuchajcie. Odkąd spadły pierwsze bomby i wojna się skończyła, nasza kochana Equestria zmieniła się diametralnie. Po tym jak pierwsi mieszkańcy zaczęli opuszczać swoje stajnie i inne schrony, wychodząc we wrogi im świat, wszystko się posypało. Pomimo przeszkód powstawały niewielkie osiedla, próby odbudowy naszej dawnej cywilizacji. Lecz kucyki się zmieniły. Wszystko się zmieniło... Psychopatyczni bandyci mordujący dla przyjemności. Kanibale. I miasta rządzone przez zorganizowane grupy przestępcze. Wyzysk, chciwość, narkotyki, prostytucja, niewolnictwo i śmierć, są teraz na porządku dziennym. Cały świat się zmienił i staną na głowie.

-Ale wy przecież wiecie o tym doskonale. Wychowaliście się w tym świecie i zostaliście przez niego ukształtowani. W ten... czy inny sposób.

- Teraz jednak nadszedł czas... Czekałem niemal dwieście lat i teraz oto nadarza się okazja. Wy... Tak, właśnie wy. poszukiwacze przygód, scavengerzy i najemnicy. Przyszliście tutaj zwabieni chęcią szybkiego i łatwego zarobku, teraz przysłużycie się wyższemu dobru. To jest dla was szansa... szansa byście pomogli w odbudowie tego co straciliśmy. Na odbudowanie naszego wspólnego domu. Przemyślcie dokładnie moją propozycje.

***Transmission lost...***

Fabułę do sesji już posiadam, a to jest niewielki przedsmak tego co mam zamiar wam zaprezentować. Oprócz głównego wątku szykuje także kilka dodatkowych wydarzeń na które będziecie mogli natrafić podczas rozgrywki. A teraz szczegóły które mogą wam się przydać:

# Wszystko będzie się rozgrywało na kilka lat przed opuszczeniem stajni przez naszą małą Littlepip co należy uwzględnić w kartach postaci, a głównie w ich historiach.
# Optymalnie dla mojej sesji byłoby gdyby uczestniczyło w niej pięć osób.
# Ilość minimalna bym to w ogóle zaczynał to trzy. Jeżeli będzie więcej... cóż jakoś sobie poradzę.
# Istnieje możliwość by postacie dwóch graczy się znały i przyjaźniły, albo "nawet" były rodzeństwem. ( Słabe szanse ale wszystko zależy od historii jaką mi zaprezentujecie. )

Jeżeli będziecie potrzebowali jeszcze jakich drobnych informacji to piszcie. Życzę miłego kreowania postaci wszystkim zainteresowanym.

!!!WARNING!!!
This session may contain: Violence. Discrimination. Drugs. Vulgar language. Fear. Pornography. Ang flashing light which may induce epilepsy attacks.

Wiem że kolor czerwony zarezerwowany jest dla admniwó ale tylko taki pasuje...
Odpowiedz
#8
Okej, przydaloby się jeszcze, żebyś się podzielił z nami jak ma wyglądać Karta postaci? Maja być statystyki? Jak tak, to jakie? Tak jak przy tworzeniu postaci w Falloutcie?

Imię:
Nazwisko:
Wiek:
Pochodzenie:

S
P
E
C
J
A
L

Perks:

Skills:

Historia:

Zalety i Przywary:




Takie coś?
Odpowiedz
#9
Wzorujcie się na tych kartach które już istnieją. Są proste i przejrzyste.
Imię:
Płeć:
Wiek:
Rasa:
Cutie Mark: jak wygląda. + Dodajcie do historii jak go zdobyliście.
Wygląd:
Rodzina:
Specjalność: W czym wasza postać jest dobra. Powinny być jakoś powiązane z waszym CM
Ekwipunek: Co do broni... Używajcie numeracji takiej jaka jest na wiki czyli "IF" i jakiś numer odpowiadający typowi broni. Możecie dodać do tego własne rozszerzenia.
Historia postaci:
Charakter:
Perki, SPECIAL i Procentowe znaczniki umiejętności nie są wymagane. ( I tak nie miałbym pojęcia jak za bardzo je wykorzystywać. ) Skali Kinseya od was także nie wymagam, tym zagracie jak będziecie chcieli. I to by chyba było tyle.
Odpowiedz
#10
Cóż... Po wielce "uprzejmej" i bardzo "konstruktywnej" rozmowie na pw z panem Johnerwisem stwierdzam, że nie ma sensu i odradzam granie u tego pana. Bardziej zamkniętego i aroganckiego umysłu nie widziałem już od bardzo dawna.

Kończę tu dyskusję.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości