02-08-2014, 15:57
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2014, 16:16 przez SHERMAN222.)
Skupmy się na typie podstawowego pojazdu transportowego zwanego dalej ciężarówką.
Otóż idea stworzenia ciężarówki niesie za sobą spore korzyści:
1) Ładunek transportuje się w względnie wygodnych szoferkach, osłoniętym przed deszczem, siedząc na miękkim fotelu.
2) Do transportu potrzeba tylko jednego kucyka - szofera
3) Ciężarówka się nie męczy tak jakby to było w przypadku zaprzęgu który prawdopodobnie musiałby być zmieniany. (zwłaszcza na dalekich dystansach)
4) Możliwość zabrania większej ilości towarów.
5) Ciężarówka nie porusza się na torach co eliminuje problem jazdy tylko szynami.
Te czynniki nie tylko poprawiają byt kucyków odpowiedzialnych za działanie pociągowe i transportowe ale także sprzyjają rozwojowi gospodarki a także są po prostu najzwyklejszym ułatwieniem życia.
Wydaje mi się że ciągnięcie ciężkiego wozu przez jakiś odcinek (dłuższy czy krótszy) będąc smaganym wiatrem, przypiekanym słońcem oraz oblewanym deszczem nie należy do najfajniejszej roboty.
Poza tym ciężarówka porusza się z stosunkowo stałą prędkością co w przypadku zmęczonej załogi pociągowej raczej nie istnieje.
A i największa chyba z zalet: Multum wersji zabudowy na pojeździe tego typu! (for example Chevrolet 1957 Task Force commercial)
Co do kwestii zabudowy jest to wielce wszechstronne rozwiązanie. Np. Mobilny dźwig o niebo ułatwiający życie a także straż pożarna, a to tylko dwa z możliwych zastosowań ciężarówki.
Otóż idea stworzenia ciężarówki niesie za sobą spore korzyści:
1) Ładunek transportuje się w względnie wygodnych szoferkach, osłoniętym przed deszczem, siedząc na miękkim fotelu.
2) Do transportu potrzeba tylko jednego kucyka - szofera
3) Ciężarówka się nie męczy tak jakby to było w przypadku zaprzęgu który prawdopodobnie musiałby być zmieniany. (zwłaszcza na dalekich dystansach)
4) Możliwość zabrania większej ilości towarów.
5) Ciężarówka nie porusza się na torach co eliminuje problem jazdy tylko szynami.
Te czynniki nie tylko poprawiają byt kucyków odpowiedzialnych za działanie pociągowe i transportowe ale także sprzyjają rozwojowi gospodarki a także są po prostu najzwyklejszym ułatwieniem życia.
Wydaje mi się że ciągnięcie ciężkiego wozu przez jakiś odcinek (dłuższy czy krótszy) będąc smaganym wiatrem, przypiekanym słońcem oraz oblewanym deszczem nie należy do najfajniejszej roboty.
Poza tym ciężarówka porusza się z stosunkowo stałą prędkością co w przypadku zmęczonej załogi pociągowej raczej nie istnieje.
A i największa chyba z zalet: Multum wersji zabudowy na pojeździe tego typu! (for example Chevrolet 1957 Task Force commercial)
Co do kwestii zabudowy jest to wielce wszechstronne rozwiązanie. Np. Mobilny dźwig o niebo ułatwiający życie a także straż pożarna, a to tylko dwa z możliwych zastosowań ciężarówki.