Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dzikie Pustkowia
#1
[Obrazek: _fallout_equestria_tomorrow_yesterday_by...7s5rat.png]


Otóż... wpadłem ostatnio na pomysł poprowadzenia sesjii innej niż wszystkie te które do tej pory tutaj były prowadzone.

Tenpony Tower, Friendship City, Chapel, Arbu(brrrr), Creeky Hollows i wiele innych to osady które poznaliśmy w historii przedstawionej nam w FoE oraz różnych pobocznych opowiadaniach. Czasami wspominano o ich historii, jednak nigdy nie poznaliśmy ich pierwszych dni. Walki o dobrobyt, o przetrwanie i o stworzenie dla siebie warunków lepszych niż dla samotnego kucyka na pograniczu.

Sesja ta byłaby właśnie o takim miasteczku. W przygotowaniu mam małą mechanike stworzenia osady na pograniczu którą wy, gracze, moglibyscie zarządzać. Mozę to być sesja nawet dla tylko dwóch graczy, w każdej chwili w zasadzie może dojśc kolejnych parę osób wnosząc nowe zasoby i różnorodnosć do raczkujacej społeczności.

Wiem, że tutaj na forum przyjął sie model storytellingowy, tak wiec mechanika dotyczyłaby tylko stworzenia osady i jej rozwoju, ale nie wykraczałoby to wiele poza rozdanie paru punktów zasobów na placówki wewnątrz małej ostoi cywilizacji. Reszta, to jakimi postaciami zagracie, czym będą się zajmować, jaką rolę przyjma w mieście, będzie całkowicie storytellingowa.

Jak to sobie wyobrażam? Otóż przygotuje dla was specjalną "Kartę Osady" działającą tak jak nasze poczciwe KP... Ale to wy, jako gracze będziecie mogli zdecydować o tym jaki charakter przyjmie to miasteczko. Czy będzie ono małą, osamotnioną kryjówka gdzieś na pograniczu czy może opoką nowej cywilizacji pośród ruin miast Starego Świata.

Zadecydujecie np czy będziecie odludkami uprawiającymi rolę czy handlowym hubem przy uczęszczanej często drodze. O tym jak będziecie pozyskiwać żywność i wodę, czym będziecie handlować ze światem (o ile w ogóle zechcecie się narażać na odkrycie). Zdecydujecie jak duża ma być wasza startowa populacja oraz czy będziecie przyjmować ludność napływową.

Wasze postaci będą ojcami/matkami-założycielami społeczności i będą pełnić wybrane przez was role takie jak szeryf, burmistrz, zwiadowcy, lokalny handlarz, lekarz, inżynier, co tylko przyjdzie wam do głowy, możliwości będą niemal nieograniczone (przy zachowaniu zdrowego rozsądku).

Ktoś może powiedzieć, że uprawa roli może nie być ciekawa. Owszem. Możę nie być. Ale powiedzcie mi, czy uprawa roli w zmagajacej sie w wyścigu o przetrwanie osadzie pośród napromieniowanego, pełnego mutantów i Łupieżców pustkowia może być naprawdę nudzące?

Przewiduję dla chętnych graczy wyzwania. Nie tylko logistyczne ale także osobiste.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Czy ktoś jest chętny? Czy ktoś ma pytania?
Odpowiedz
#2
- Brzmi naprawdę interesująco - powiedział podnosząc swe kopyto ku górze. - Masz moją podkowę do tego projektu. (Aktywność danej osady może być utrzymana na poziomie jeden post na dzień lub dwa?

Oraz czy np. Po śmierci kucyka, podczas eventu takiego jak "wybranie" nowego burmistrza będziemy mogli przejść z sterowania starą postacią na nowego burmistrza? Wszak Pustkowia żyją, a śmierć jest jednym z jej elementów.

Mógłbyś wysłać mi wzór karty?
Odpowiedz
#3
Wzór karty postaci będzie taki jak na sesjach Johnnerwisa czy Asdama wiec możesz z niego korzystac. Natomiast Osada będzie miała własną "kartę Postaci" i na chwilę obecną mogę ci udostępnić to jak wygląda na chwile obecną. Jest na poziomie rozpisania około 25%, ale też miło byłoby usłyszeć propozycje.

Also, to od graczy startowych zależeć będzie to jaki charakter i wygląd przyjmie wioska. Będziecie musieli sie dogadać prywatnymi kanałami(najpewniej przez TSa bo tam lubicie siadywać, albo innymi środkami jak gg lub PW) i przedstawić mi jak chcecie zagospodarować swoje zasoby na starcie. Dopiero po tym ruszy gra.

Co do śmierci postaci i dalszej gry. Będzie to możliwe na dwa sposoby: jeżeli wioska będzie przyjmować ludność napływową, będziesz mógł stworzyć nową postać i wnieść nią pewien "posag". Jeżeli zaś wioska będzie izolacjonistyczna, wchodzi w grę druga metoda a mianowicie przystosowanie jednego z dostępnych obywateli-NPC. Stanowi to jednak pewne ograniczenie ponieważ taki npc moze być obciążony rodziną, byciem starcem, ghulem, zebrą, mutantem, lub paroma innymi czynnikami przewidzianymi dla Ludnośći NPC

Nie wykluczam też, że na początku nie uda wam się przetrwać i osada wymrze. Przy odrobinie szczęścia wasze postaci przeżyją i będą mogły założyć nową osadę, lub zaczniecie na innych postaciach coś zupełnie nowego. Tak, biorę pod uwagę kolejne edycje jeżeli wam się nie uda, ale przede wszystkim zależy mi na przeprowadzeniu tej sesji jako eksperymentu socjologicznego. W każdej społecznośći sa liderzy a takze szkodniki i nie wykluczam że prędzej czy później zmagania jednego gracza postawią go w opozycji do drugiego. Jak najbardziej to pochwalam i tego pragnę.

Popołudniu, po 15stej jak wróce do domu, prześlę ci na PW ten system tworzenia wioski. Prześlę go oczywiście także każdemu chętnemu do przyjrzenia się mu, a gdy system będzie skończony opublikuję go jawnie tutaj na forum.


"Witajcie w Krainie, gdzie obcy Zginie" jak mawia staropolskie porzekadło. ^_-
Odpowiedz
#4
Takiego czegoś jeszcze nie było. Mam tylko nadzieję, że znajdzie się gromadka chętny, a Ty objaśnisz klarownie swój plan. Wieczorem chętnie wszedłbym na Skypa i z Tobą pogadał, ale Ty nie masz Skypa/TS'a i jakiegokolwiek innego telekomunikatora głosowego, tylko i wyłącznie "te pisane".
Odpowiedz
#5
Mam Skajpa... Ale do pisania, Kamikunku.

na PW na SB dostałeś linka ^_-

Jeszcze jakieś pytania? Chetnie odpowiem.
Odpowiedz
#6
Jak dotąd próby brania udziału w PBFach pokazywały mi, że nie lubię tego i się do tego nie nadaję, ale ostatnia taka dawno była, więc może warto spróbować znowu... Szczególnie dlatego, że bardzo mnie tym zainteresowałeś. Mówisz o zasobach... pierwsze, co mi do głowy przychodzi, to moje kochane eRTeeSy. Czy będzie to wyglądało tak, że jeśli mamy np. 350 jednostek drewna i 200 kapsli, to możemy sobie strzelić palisadę (o ile mamy budowniczych), a posiadanie żelaza/metalu/złomu/jak-zwał-tak-zwał i odpowiedniego rzemieślnika pozwoli nam na produkcję broni (w zależności od kaprysów rzemieślnika)? I patrząc na wzmianki o rolnikach i zdobywaniu żarcia widzę, że przewidywana jest śmierć głodowa.
A i jeszcze jedno pytanko będzie, ja zawsze mam jakieś pytania. Istnieć będzie tylko jedna osada, czy, gdyby magicznie przybyło graczy, istnieje możliwość powstania kolonii?
[Obrazek: eNIJeCM.png]
Odpowiedz
#7
Każdy może mieć swoją osadę, taka osada będzie się rozwijać. No chyba, że postanowisz ją z kimś podzielić, pewnie i tak wszystko jest pozostawione w naszej kwestii, kwestii graczy. Happy
Odpowiedz
#8
Nie jestem pewien jakby działała osada satelicka do głównej, ale chyba się nie do końca zrozumieliśmy. Ogólnie na starcie ma być JEDNA osada. Czyli postac prowadzona przez Kamikuna mieszkalaby w tej samej osadzie co postać prowadzona przez Celofyza.

Dla przykładu, jeżeli tylko wy dwaj byście grali, musielibyście między sobą ustalic jak wydacie dostępne wam punkty na "ekranie tworzenia" osady. To nie tak że każdy gracz to osobna osada, włąsnie chodzi o to byście razem tworzyli JEDNĄ osadę.

Co do pytań o rzemieślników, owszem, przewiduje upgrade'y dla ludności mogąc stworzyc z nich rzemieślników czy innych specjalistów, do wykupienia przy tworzeniu osady. Zbieranie surowców, jakkolwiek nie będzie jakąś specjalistyczna mechaniką (again, chce ograniczyć mechanikę do minimum, raczej storytell) będzie miało swoje miejsce i budowa takiej np. palisady to też brany pod uwage pomysł. Jak mówię, to co zrobicie ze swoja osadą będzie zależeć tylko od was.

Będzie wiele możliwosci i wiele zależnośći ale to wy jako druzyna zakładajaca osadę będziecie decydować o tym co sie będzie działo w osadzie.
Odpowiedz
#9
Miniaturowa, tekstowa wersja jakiejś dobrej przygodówki/strategii/whatever.
Pomysł mi się podoba, ma moją aprobatę i pragnę wyrazić swoje zainteresowanie oraz chęć udziału w projekcie.
Kartę postaci używanej wszędzie i zawsze masz Samirze na forum.

BTW: Czy specjalizacje naszych postaci, ich cechy itp. będą wpływać jakoś na prowadzenie osady? Np. że postać X poprawia możliwości inżynierów, postać Y poprawia kontakty z innymi osadami itd.?
[Obrazek: cgnimLq.png]
Odpowiedz
#10
Jeżeli tylko twoja postać będzie miała takie zdolności, to owszem, będzie to pomagać, o ile oczywiście typ osady nie będzie się z tym "gryzł". Wiadomo, nawet najlepszy inżynier będzie miał problemy z przekonaniem sześciorga dzieci (bo opcję z osadą pełną dzieci i bez dorosłych też biorę pod uwagę) do zbudowania jakiejś machiny czy muru.

Wiec owszem, taka postać pomoże wiosce jak się da, jednak osobiscie wolałbym, byście posiadali postaci typowych wastelanderów, którzy wyzyli na Pustkowiach i teraz dopiero łącza siły.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości